onsdag 3. juli 2013

NKK Trondheim nærmer seg!

Vi jobber på og forbereder oss på Trondheimshelg!
Dobbelutstillingen i Trondheim betyr for meg mange fine spaniels, kort vei til utstillingen og masse trivelige spanielfolk <3
På Norsk Spaniel Klubb sin utstilling i fjor var ringen så stor og fin, området var så fint og stemningen var kjempebra selv om det regnet litt nå og da. Dex var den av mine som gjorde det best med å bli BIS3 valp (tror jeg), hjemme i valpekassa var lille Attina på 5 uker. Tenk det da, babyen min som er blitt så voksen nå... Og på NKK Trondheim ble lille Dex BIGvalp, det var moro, men også veldig surt av vi gikk glipp av finalen dagen etter.
NKK Trondheim er en av de aller første utstillingene jeg kan huske siden jeg var liten. Dit fikk jeg være med når mamma stilte Tiril. Og det var spennende! Det var så mye folk og hunder, og hundene var i alle former og fasonger. Jeg forstod fint lite av eksteriør og slikt, men ble veldig fascinert over hele greia. Jeg husker også at jeg fikk en t-skjorte med en hunderase på, jeg tror jeg valgte pomeranian for den rasen ønsket jeg meg nemlig. Veldig morsomt å tenke tilbake på!

De siste dagene har jeg klippet hund hver dag. Søndag startet jeg med å klippe Tikila, igår klippet jeg Attina og idag fikk Kaizer seg en stuss. Kaizer skal riktig nok ikke være med på utstilling, men jeg klarte jo ikke la det være... I morgen står Dexter for tur, og på torsdag er det Dina baluba som skal få gjennomgå... Jeg må innrømme at det nesten blir litt for mye av det gode når det blir så mange hunder som skal klippes altså. Men de blir jo så fine at :)
Kaizer er jo på besøk hos oss, og når han drar hjem på fredag så kommer søsteren deres Caza på besøk. Men fult så enkelt er det ikke, for hun har fått løpetid, og Dexter og løpetid er ingen god kombinasjon (om man ikke er veldig interessert i å få valper da). Marta tror jeg også venter løpetid, men det har jeg trodd i over 1 mnd. nå, men siden hun går delvis med lukket løpetid er det ikke godt å si når hun kommer. Men nå er det rundt 5 mnd siden sist så nå skal den komme snart, og derfor er hun trygt plassert hos mamma nå. Og det ender nok opp med at Caza også skal dit, så tar jeg Dina hit hos mer. Da tror jeg kabalen går opp!
Ellers har jeg jobbet hver dag. På søndag fikk jeg besøk av Christina og den nydelige tanteungen min Tiril på 9 mnd. Mandag ble det tur i skogen, masse ballek og en tur oppå Bergugleberget sammen med Kristin. Og idag ble det ca 5 km. joggetur på meg, Dexter og Attina. Samt en liten sving i skogen og litt ballek ;) Jeg tenkte å dele noen bilder med dere, men jeg får sendt de over til datamaskinen akkurat nå, så de får vente.

Her er et bilde jeg tok av Tikila med selvutløser på søndag etter at jeg klippet henne. Ble veldig fornøyd med resultatet selv. Men jeg kunne stilt opp henne bedre på bildet. 

I stedet kommer noen bilder av meg og elsklingene mine som mamma tok av oss. De er nå gode også da, er det rart de tvinner meg rundt labben? 

Attina elsker mammaen sin og er veldig flink til å vise det. Hun har verdens største kosehjerte. Hun elsker blant annet å ligge lenge og dra seg om morgen, da ligger hun som limt inntil meg og koser, nusser og gnur seg :)
Dexter er også en mykhjertet gutt som gjerne spanderer nusser.
Og han elsker å herje! Men vet ikke hvor stor han er og han går alltid etter hendene. så det kan være en utfordring å leke med han...:p


Marta er litt mer fleksibel enn de fleste andre springere på 4 år ;)

Nå skal vi ladde opp til ny klippeøkt i morgen, og kanskje må vi få til en skogtur før kveldsvakt også. Over og ut fra oss :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar