tirsdag 16. juli 2013

Halvklippet hund på utstilling?

Det nærmer seg utstillingshelg med storskritt, og Dexter har foreløpig bare klippet rumpa, ører, hodet og hals.
Fortsatt er Kaizer på besøk, Attina nærmer seg høyløp og jeg jobber hver eneste dag. Så dere som har ferie og klager på været kan bare gå å legge dere ;)
Hva har skjedd siden sist? Marta ble transportert til Trondheim på lørdag etter jobb, og er nå hos sin utkårede. Jeg sitter spent og venter på melding om at hun er parret, men den har ikke tikket inn på telefonen min enda. Hun er i høyløp fra imorgen mener jeg ut ifra tidligere løpetider (dag 6-8). Så jeg krysser alt jeg har!
Etter en snartur til Trondheim så dro jeg like gjerne ut på fest. Og morsomt var det! :) det var ikke så mange som var ute, men jeg synes det er godt at de ikke er stappfult på utestedet. Tiden gikk fort og vips så var klokka 2, da kom den snille storebroren min og hentet meg, jeg skulle nemlig på jobb til 15 på søndag. Og da er det viktig at formen er fin! Noe den også var, men den tequilashoten kjentes bittelitt, blæ. Den firbeinte med samme navn er uten tvil å foretrekke!
I går tok vi likegreit en spontantur til Trondheim for å hente en ny sofa rett etter jobb. Jeg har lenge hatt i tankene å bli kvitt den gamle. Og denne gangen en i skinn,  for jeg har tross alt sofahunder (de har mange "bruksområder" disse dyra mine). Jeg ble veldig fornøyd med resultatet! Den er større enn den gamle og mye finere. Hurra! Så kvelden igår gikk til ommøblering av stua :)

Dex fikk gå løs på den gamle sofaputa, noe han satte stor pris på.
Idag fikk Dexter en velfortjent stuss, og han ble jo fin idag også. Håper dommeren på lørdag er enig. Men han er ikke den enkleste å klippe... Han er rolig, men nesten litt for rolig. For han legger seg ned for å sove på bordet nemlig. Og da er det ikke enkelt å barbere ører :p

Øverst er før bilde av rumpa til Dex, dette er etter :)
En smule avslappet kropp..


Også fikk vi besøk av Dina baluba og Wimseboms (mammas hunder) som fikk være med på en tur i skogen. Det likte de alle sammen. Vi koste oss i nydelig turtemperatur med masse fuglesang og rykende ferske elgtråkk. Også fikk de som hadde behov for å bade i diverse hull og elva litt tid til det. (Wilma som er den hviteste av de alle så helt svart ut etter en dukkert. Halvbroren er heller ikke stort bedre...)

Og nå sitter jeg her da. Prøver å planlegge helgen litt i hodet mitt. Hva behøver jeg, hva må jeg gjøre før jeg drar, hvordan i all verden skal jeg få tid til alt??!
Dexter må klippes ferdig imorgen. Leiligheten må få seg en runde, klær må vaskes. Ting må pakkes. Tikila og antagelig Attina må leveres til mamma på torsdag. Jeg må til mamma for å hilse på Carma (Attinasøster) som kommer dit imorgen. Dexter må vaskes på torsdag. Jeg må kjøre til Støren på torsdag. Eh ja, har jeg husket alt da? og helst skulle jeg klippet og gjort klar Kaizer. Jaja vi får prioritere, og se hva vi rekker. Men akkurat nå hadde det vært godt å dra på utstilling med halvklippet hund. Men det skjer ikke altså. På fredag er det helg og vi setter kursen mot Köping. :D 38 springere tror jeg det var for dommer Vibe Madsen, kennel Siegers.

Helt tilslutt, sjekk hva jeg klarte da. Ble litt sint på meg selv altså!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar