onsdag 24. juli 2013

Köping

Nå ligger jeg ute i sola og nyter noen minutter her før jeg skal på kveldsvakt ikveld. For et nydelig vær! Håper det varer, eller om ikke annet fortsetter når jeg er ferdig med å jobbe 100 % ;) Hundene tusler rundt meg, men er stort sett å finne i skyggen. Attina ligger nå under en busk på ryggen og koser seg, merkelige dyret. Marta har gått inn en tur, og Dexter ligger sammen med ballen sin i skyggen. En gang nå og da kommer han så jeg skal kaste, men i denne varmen er han ikke så storforlanget :)
For ikke så lenge siden kom jeg hjem fra Magneten hvor jeg traff på Renate og Hertz en snartur før de skulle videre til Stjørdal for å HD-røntge gutten. Hertz heter på papiret High Score  Hang Them High. Kjempetrivelig å møte de igjen, og vi krysser fingrene for at undersøkelsen går bra! :)
Ellers har vi ryddet ut av bagene fra Köping idag, har ikke rukket stort mer når vi sover utpå så lenge... Men godt var det!

Som sagt var vi til Köping i helgen, en av de store høydepunktene i sommer for min del siden jeg jobber så mye. Fredag formiddag satte jeg kursen mot Lundåsen for å hente Hege før vi satte snuten videre mot Støren. På Støren ble det ompakking, si hei og ha det til fineste Martepart, si ha det til Attina og installere seg i bobilen før dagens kjøreetappe. Vi handlet også litt mat før vi skulle dra, og på Kiwi på Støren så var det fult med folk. Det var nemlig tilbud på jordbær, haha som vi spekulerte hvorfor det var så mye folk samlet rundt fruktavdelingen...
Jeg hadde med meg Dexter, Vanja hadde med seg Felix, Viva og spitzen Tea. Og Hege var med for det sosiale, og for å finne sola :D
Turen sørover gikk superbra. Bare Vanja kjørte stakkars siden vi kjørte bobil, men hun er en dreven sjåfør. Sola og temperaturen steg sakte men sikkert desto lengre sør vi kom. Vi var framme ved utstillingsplassen klokken 23 på kvelden ca. Etter lufting av hundene ble det fort kvelden, neste morgen skulle springerne i ringen.
Dex var først ute av våre hunder på lørdag. Jeg hadde ingen forventninger, men var spent på både kritikken og plasseringen i en sterk unghundklasse. Jeg tror alle i klassen hans er fullcertede på utstilling allerede, det sier vel sitt. Jeg og Dex hadde terpet litt på oppstilling med Vanja kvelden før, og løpingen satt jo så det suste i Trondheim så vi var klar. I ringen så oppførte han seg ganske bra, en av hannhundene begynte å tøyse når vi løp og det trigget han litt til å begynne å tøyse, men jeg fikk han til å ta seg sammen ganske fort igjen :) Han sto veldig greit. Det endte opp med at han ble nr. 2 i klassen sin av 4 og han fikk CK, wohoo! Han ble ikke plassert i beste hannhund, men jeg er så fornøyd. Kritikken hans var det heller ingenting å si på :D
Felix ble andre beste hannhund, og lille Viva ble 3 beste tispe med svensk cert på første forsøk. En super dag resultatmessig for kennel Winton! Etter å ha fått med oss gruppefinalene, blitt solbrent og fornøyd disket Vanja og Hege opp en kjempegod middag som vi koste oss med ute i solen, desserten bestod av sjokoladepudding og godteri.
Dagen etter var det spitzen Tea sin tur i det store utland. Hun debuterte i juniorklasse og ble beste tispe og BIM!! Det ble feiret med lunsj i bobilen før vi satte snuten mot Trøndelag. Vi hadde en superfin helg med det nydelige være, supre kritikker på hundene og mange trivelige stunder. Håper det ikke blir lenge før vi drar på jentetur igjen, det var så trivelig. 

Med meg hjem fikk jeg selvfølgelig også noen nye vetbeder + noen andre småting :) Imorgen skal jeg til Ogndalen for å gå opp NM sporet mitt (eller jeg skal gå opp to spor, et som kanskje skal brukes) Det blir moro!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar