onsdag 10. juli 2013

Trening i regi av spanielklubben

I går dro vi Trondheim etter jobb for å være med på spanielklubbens arrangement der. Dommeren som dømte søndag ønsket å se litt hvordan vi brukte hundene våre, og derfor ble det ordnet i stand en liten demo/trening for de som ønsket det. Inge og Allan fra Danmark (kennel Diamond Ring) var også med og viste hvordan de gjør det på jaktprøver i Danmark, noe som var veldig spennende å lærerikt.
Først gikk Tone og cockeren Hayley et pinnespor, deretter fikk jeg og Tikila æren av å vise hvordan vi går blodspor. Etterpå ble det lagt ut rugde og and i terrenget/gresset, som hundene til Allan, Dag Harald (kennel Winton) og en til som har jaktspringer (som jeg ikke husker navnet på). Imponerende å se hvordan de styrer hundene og de nydelige avleveringene. Jeg og Dexter prøvde oss ikke for å si det sånn, Dexter må trene mye mer på avlevering. Men vi fikk mange fine tips om hvordan vi skal lære inn styring og apport øvelser. Så nå spørs det om jeg klarer å bruke det riktig. Og i tillegg har jeg en stor jobb å gjøre når det kommer til å være bestemt, jeg er alt for snill. Jeg må bli strengere! Men det er enklere sagt en gjort... :p
Etterpå dro vi opp til et vann hvor vi fikk vist litt vannapport, også der imponerte hundene. Spesielt Zeiss til Inge og Allan var kjempedyktig! Han avleverte så fint og kunne styres ut i søk.
Dexter fikk også prøve seg, han fikk veldig skryt av apporteringen sin og Allan så potensiale i han. Men avleverte gjorde han ikke, men han kom langt opp på land :)
Attina fikk bli igjen hjemme siden hun også har fått løpetid nå. Og i kveld kom Kaizer på besøk igjen så nå har jeg to hannhunder og en løpsk tispe her. Puh! Men det må nå gå det også. Krysser fingrene for at Marta også kommer med løpetid nå snart, håper på å få henne parret før vi skal til Örebro, så jeg kan levere henne til Helene der. Men ingenting går etter planen når det kommer til Marta, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å planlegge ;)

I dag har vi hatt en hviledag, jeg er nemlig en smule sliten etter mye jobb og den fullstappa helgen. Så idag har vi vært helt rolige hele dagen,, etter jobb da skal man vite. Hundene syntes ingenting om det, men jeg skal gjøre det godt i morgen :)

Her er en liten bildekavalkade av noen deltagere fra gårdagen. Kameraet ble hentet fram etter vi var ferdige i Granåsen, så vi fikk desverre ingen bilder derfra. Alle bildene er tatt av Hilde J. Kolstad.

CH Winton The Winner Takes It All - Felix med anden. 
CH Zelini's Hattrick - Izzie med anden
Winton Outrun The Sun - Dexter
Dex igjen :)
CH Winton Yes Man at Diamond Ring -Zeiss
Imponerende avlevering av Zeiss!
Dexter
Dexter
Izzie
Zeiss
Zeiss dirigeres.

Dexter

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar