lørdag 29. juni 2013

Hurra meg rundt...

...her skjer det ting!

Lenge siden jeg har rukket å blogge nå! Det har vært så mye i det siste så bloggen har blitt kraftig nedprioritert. Forrige helg jobbet jeg fredag og lørdag, deretter var det tid for siste finish på hundene før vi skulle til Oppdal. Men det skulle være enklere sagt en gjort, for når jeg kom hjem var ikke Dex i form. Formen hans ble bare verre og verre og det endte tilslutt med dyrlege besøk. Derfor ble kvelden kraftig amputert og med en redusert hund ble det lite forberedelser før utstillingen.
Søndag morgen startet gutten med å hoppe ut av buret sitt (taket stod åpent). Så i løpet av natten hadde han blitt helt frisk igjen heldigvis, så han fikk derfor være med på utstilling. På utstillingen var han storfornøyd som vanlig og ga 110 %, altså litt for mye. I tillegg fikk vi en ring som var veldig kupert ble det da kaos for Dex sin del, og resultatet ble deretter. Han trengte å utvikles mer og få stabilisert bevegelsene sa dommeren.


Nytt ståbilde av Dex tatt på søndag - siden han vår dårlig var det bare behenget hans som fikk seg et lite bad. Og  likevel ser ryggpelsen så fin ut :)
Cert-vinneren Attina.
Deretter var det Attina sin tur i ringen. Også hun fikk problemer med den kupperte strekka i ringen, men tok seg fort inn igjen. Bortsett fra at hun hadde litt lite pels så hadde ikke dommeren så mye å sette fingeren på, han likte henne veldig godt. Så det var moro! Det endte med at hun vant sitt første cert og ble BIM. Hurra! :)

Ellers har uka gått endel i jobb og trening. Igår fikk jeg besøk av cockervalpen Ludvik som fikk en liten klipp på hodet og labber. Cockere er jo så herlige, og Ludvik var ikke noe unntak. Så rolig, tålmodig og trivelig valp! Attina var veldig forelsket i han og klasket han med labben som flere ganger, og sannelig fikk hun lekt litt med han også ;) Natt til onsdag og torsdag hadde jeg mine første nattevakter på Levanger og det gikk over all forventning heldigvis. I tillegg tok jeg og Linda (en vennine) turen til Trondheim på torsdag for å besøke Ragnhild som hadde termin i går. Men lillejenta er fortsatt i magen :) Og selvfølgelig klarte vi å bruke en liten formue og alt for lang tid på Ikea etterpå så jeg hadde sånn ca. 20 min fra jeg kom hjem til jeg måtte dra videre på jobb... Litt dårlig til å planlegge kanskje?
På onsdag kom Kathrine fra Trondheim for å trene sammen med oss. Det var så trivelig! Først kikket jeg over Bitten som Kathrine ha klippet selv, og ga henne noen få tips. Men det var ikke mange tipsene, for hun hadde klippet Bitten så fint. Deretter hadde vi litt løpetrening og oppstillingstrening. Her er en smakebit:


Det blir spennende å se hvordan det går på NKK neste helg :)
Deretter dro vi til Tømmersjøen for å trene hund. Der møtte vi mamma og Dina, de var med oss å trente litt vannapport. :) Her kommer en liten bildekavalkade av dagen.


Se så fine områder vi har å trene på!
Bitten på tur inn med dummyen.
Izzie på tur inn med dummyen.
Attina var også flink jente :)
Dex på tur inn.


Syntes dette var så morsomt bilde med de "stående" ørene!












Kathrine hadde en morsom gummi-and :D


Bitten på tur inn med apportbukken hun fant i feltsøket.













Men nå har jeg ikke tid til å skrive mer, skal videre til mamma og hente hjem Attinabror Kaizer som skal være hos oss noen dager. Min andre sommerjobb er nemlig å være hundepasser til Kaizer og Caza, begge er kullsøsken til Attina. Først kommer Kaizer i en uke. Deretter kommer Caza en uke, før Kaizer kommer igjen i 10 dager. Så det blir trivelig :)

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Hälsningar Ann!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Ann! :D
      Håper vi får se dere på clubshow! :)

      Slett