fredag 7. juni 2013

Klar for blodsporhelg!

Dexter har gått sitt siste treningsspor for denne uka, nå er det alvor igjen. Hvertfall for min del, det spørs om Dex er enig ;) Denne uka har som de fleste andre gått veldig fort. Vi har gått turer, jobbet, gått spor, hatt besøk, vært på kafé, vært på hundetrening og mye mer :)
Onsdag gikk jeg spor med Attina og Dexter og det var ikke en stolt eier etterpå. Det var så mye tøys å tull, gud som jeg gleder meg til de blir "voksne".
Idag gikk det heldigvis bedre. Etter de to første vinklene gikk Dexter kjempebra! Jeg prøvde til om med å dra han av sporet (ikke med vilje), men han rodde seg lett i land han. Han hadde to runderinger som var tull tidlig i sporet, og jeg begynner å tro at jeg påvirker han når jeg snakker med han. Så i morgen blir det bare gå spor og skryt ved sårleie og slutt :p Så håper jeg at jeg slipper å si noe mer. Vi begynner også å finne en rutine på sporslutt som gir Dexter mye igjen for arbeidet. Først godbit (bløtmat for katt) og deretter apport lek med skanken. Han elsker jo å apportere, så det synes han er kjempemoro :)
Attina gikk et kjempebra spor idag. Hun kjører av sted i godt tempo, jeg ville ønsket strammere line men det kommer nok. På sin vei så hoppet hun opp og markerte merkebåndene også, søte dyret :) Hun har et godt tapsarbeid, så jeg føler bare det er mengdetrening som skal til.
Marta har også fått kjenne litt på blodlukten, og hun har virkelig våknet. Tidligere har hun tuslet og kikket bak seg ofte spørrende om jeg er med. Men nå er hun helt gira. Så det spørs om hun må få prøve seg litt igjen etterhvert. Man må bare ha tid til alt.. :p
Marta fyller 4 år nå den 9ende, merkelig å tenke på. Jeg har eiet henne i 3 år nå.. Den fine uskyldige lille frøkna som aldri gjorde noe galt. Hun er fortsatt like fin men etter at vi fikk Attina i hus har hun blitt en voksen dame som krever sin rang. Det har aldri skjedd før, tidliger så hun såvidt i fra til hannhunder som parret på henne utenfor løpetid..  Så det er littmorsomt å se.

Med meg til Åfjord har jeg mitt ESS i ermet, selveste Tikila. Gleder meg stort! Vi har hatt så mange magiske opplevelser sammen i Åfjord. Norgesmester, helgens beste, prøvens beste, prøvens 2. Beste, prøvens 3. Beste osv :D
Vi storgleder oss! Bilen er pakket og klar. Nå gjenstår det bare å bli ferdig på jobb, og få litt søvn, før jeg møter mamma på Shell imorgen og bytter hunder (Marta-Tikila) deretter setter vi fart. Lørdag kveld skal vi tilbringe hos Hege og Vidar, så det blir veldig trivelig :) Jeg har forhåpninger til Tikila, og er litt spent på Dexter (ikke fult så pessimistisk som for to helger siden, men er fult klar over at det kan gå rett vest også).
Legger med noen mobilbilder fra de siste dagene nå tilslutt:

Verdens søteste springerfrøken ♡
Dexter apporterer, Attina ødelegger ;)

Attina fant skanken :)




Attina med hundenes favorittleke, en lang tøyfille som ser ut som en ilder(?) Den hadde pip på to plasser, men de funker ikke mer ;)

Marta og Dexter ♡


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar