mandag 17. juni 2013

HD-røntgen unnagjort...

...og nå trenger jeg ikke tenke på HD på en lang stund. Deilig!
Fra onsdag hadde jeg egentlig en uke fri før jeg skulle jobbe 100 % i sommer, men fredag fikk jeg telefon om å jobbe i helgen, så lørdagkveld og søndag formiddag var jeg på jobb. Penger tjente jeg, og enda godt er det for idag brukte jeg en liten formue igjen på HD-røntgen og vaksine.
Etter jobb i går dro jeg, mamma og Monica (Kennel Ingribakken) til Bodil (Kennel Mi Mio) på Sparbu for å se på valpene hennes som snart er leveringsklar, samt den nye valpen hennes som hun hentet hjem før helgen.  Monica hadde også med seg valpen sin som jeg ikke hadde møtt før. Så i går fikk vi til mye valpekos. Og det liker vi :) Kjempetrivelig var det å møte Monica og Bodil igjen. Og de hadde noen herlige valper. Gleder meg til å følge flere av de mer etterhvert som de vokser opp.

Idag sto vi opp i rett tid og kjørte til Stjørdal. Før Attina skulle til dyrlegen så dro vi på besøk til tante Anita og Dexterbror Lego. Hundene fikk løpe rundt og kose seg. De badet i elva og lekte endel sammen. Med meg hadde jeg Attina, Dexter, Marta og Tikila. Og for svart/hvite Lego var det veteranen Tikila som var favoritten for dagen. Jeg liker å tro at det var fordi de begge var svart/hvite, men sannsynligheten er nok større for at han likte henne av det faktum at hun var ferdig med løpetid for noen uker siden ;)
Tikila er norgesmester i dykking etter stein!
Guttakrutt henter den litt forvokste pinnen.
Attina venter på at gutta skal komme i land.
Like før vi dro så lekte de "sisten" så grus og gress fløy. Alle utenom Tikila sprang og koste seg rundt og rundt huset. Det er så herlig når de løper slik synes jeg  :) Tusen takk for at vi fikk til en playdate Anita! :)
Deretter dro vi videre til dyreklinikken. Like spent som vanlig satt vi på venterommet. Attina veier nå 17,5 kg. ble nesten litt imponert, hun er jo liten men 17,5 kg er ikke så ille... Hun er ca 48 cm på manken, så med litt mer substans i kroppen så blir hun da nesten som en voksen springer :) Etter at hun hadde sovnet tok jeg meg en tur på kjøpesenteret som ligger like ved Stjørdal dyreklinikk, og der ble det selvfølgelig med meg masse nye pyntesaker. Har fått det for meg at jeg skal bytte ut igjen, og når jeg bestemmer meg for noe så skal det helst bli fikset i går... Veldig irriterende egenskap for å være helt ærlig. Men slik ble nå resultatet av rosett-prosjektet :)

Når jeg kom tilbake igjen var Attina ferdig og resultatet får meg til å smile rundt, for veterinær Hege Engums reaksjon på bildene (det var ikke hun som tok dem) noe sånt som: "Oi, dette så veldig bra ut. Hun er ganske sikkert fri". Hoftekulen lå veldig godt i skålen (ca. 2/3) og hofteskålen lå som limt over kula. Vi er selvfølgelig litt spente likevel, men vi er veldig optimistiske :)


Det var en sliten jente jeg hadde med meg hjem. Men likevel kom hun labbende etter meg når jeg skulle betale før vi dro hjem. Litt mammadalt? ;)
Begynte å våkne litt når vi kommer hjem, men var fortsatt litt shakey..


Så nå ligger hun og sover av seg rusen...
Mens Dexter ligger på sin faste plass med hodet oppå armen min, gutten som er glad i armkroken ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar