tirsdag 28. mai 2013

Travle dager!

Nå er snart tirsdagen over, tiden flyr av sted!
Søndag kveld, og i hele går (08-22) jobbet jeg. Idag og resten av uken jobber jeg dag, så da får jeg heldigvis gjort en del. Til helgen står NKK Drammen og Pinscherspesialen for tur, så dagen idag har bestått av å klippe Attina. I morgen står Dexter for tur, noe han gleder seg veldig mye til sier han...

Her er Attina sin bakfot, øvelse gir mester! Ble kjempefornøyd med resultatet. Det er så deilig når man øver og øver og får til det som man vil ha det tilslutt.

 
Etter klippingen tok vi en halvtimes runde i skogen. Hundene løp og koste seg som vanlig.Og selv om Attina hadde vært til frisøren tok både hun og Dexter et lite spa. Dexter måtte også løpe i den halvbløte myra, det kan jo hende det er sunt for pels og hud?? Dermed måtte vi innom elva på tur hjem, noe ingen klaget på heldigvis.

Attina har blitt så flink til å svømme, og har begynner virkelig å elske vann. Hun turte først å ta sine svømmetak for et par uker siden, tidligere har hun stort sett ikke brydd seg det store for vann. Men nå utover våren har interessen vokst. I fjor syntes jeg hun var så liten så da gjorde jeg ingenting for å påvirke henne heller. Så kanskje det er noe av årsaken til at hun slapp seg først nå?


Legg merke til musa som kommer svømmende bak på den øverste bildet. Gizmo kom til oss igjen igår, han skal være her til vi skal til Drammen. Noe han synes er helt greit, han er nemlig min lille museunge <3



Jeg blir aldri lei av å se på disse to leke. De setter så utrolig stor pris på hverandre, og har en ekstremt god kjemi seg imellom. Dexter er verdens mest tålmodige storebror, Attina river han stadig i ører og halerot, men det er helt greit. Når han var yngre kunne han finne på å oppdra henne, men det har jeg ikke sett noe mer til, kanskje han har oppnådd det han ville?
Per dags dato har det ikke vært så mye som en liten uenighet mellom dem. De deler på middagsmaten uten å ha noe forsvar. Har de derimot tyggebein så er det forskjellige regler. Har Attina tyggebeinet så skal hun ha det i fred, men har Dexter det så skal de dele mener Attina. Og Dexter finner seg stort sett i det, men prøver å ta det unna når hun kommer...:P


Attina er vell spilloppmakeren her i huset, selv om Dexter absolutt er med på de fleste ablegøyene han også. Attina tror blant annet at Gizmo er et leketøy. Når hun bestemmer seg  for å leke så er ofte Gizz et offer. Da går hun over han, dytter på han og biter over nakken. Tidvis blir han med på morsomhetene, men det kan også bli litt for mye så da prøver han å rømme fra henne :p Hun synes det er gøy når han sur (som på det nederste bildet.) og gir seg ikke av den grunn. Men til syvende og sist så respekterer hun Gizz og underkaster seg han tilslutt (øverste bildet). Dexter springer med men har tyggebein i munnen som han ikke kan la gå fra seg. Et tyggebein har sånn ca. levetid på 3 timer når det blir gitt til hundene.

Tilslutt legger jeg med et bilde av Dexter og storesøster Wilma som leker med et plastikkrør :)

Skal prøve å få tatt før og etterbilder når jeg klipper Dex i morgen. Nå skal jeg fort oppdatere hjemmesiden før det blir å krype til køys :) -og siden Daniel er i Sverige så kan dere prøve å tippe tre ganger hvem som skal sove sammen med meg, det starter på A D og G :p



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar