fredag 18. april 2014

Første dag ute i den store verden.

På tide med noen nye bilder av gullungene og flokken deres.
Tiden rekker ikke til alt, så jeg har faktisk litt dårlig samvittighet for den dårlige oppdateringen på bildefronten. Men her kommer et lass med bilder fra dagens turer ute i hagen. Det syntes valpene var veldig spennende. Det er noen tøffe valper vi har, de er nysgjerrige av natur så de utforsket som bare det. Og til tider begynner de å bli veldig aktive nå. Heldigvis holder de ikke ut så veldig lenge enda ;)
De løper stue og kjøkken i 1. etasjen når jeg slipper de ut av vaskerommet. De er under sofaene, de biter på ledninger, herjer med hverandre og de store hundene og synes livet er KULT.
Alle valpenes familier (bortsett fra en som kommer til uka) har vært på besøk en eller flere ganger, og det kjennes veldig godt å ha truffet deres nye familier før de flytter.
De veier nå mellom 2,1 og 2,6 kg og er noen skikkelige tjukkinger. Og selvfølgelig er de bare helt nydelige alle sammen <3
I dag har vi vært 3 små turer ute i hagen. De utforsket mye og syntes det var spennende å være ute, men det tok også veldig på, så 15 min var nok. Etter siste runde hvor de gikk selvsikre rundt og sjekket ut et stort areal av hagen så var de helt i hundre når de kom inn (måtte ta inn de etter en stund siden det begynte å bli kalt), de herjet og herjet og herjet. Men de er nå skjønne, selv om jeg må løpe etter og tørke tiss på stua ;) De fikk også et måltid i hagen, det satte spesielt jeg veldig pris på, det lettet mitt arbeid en god del :p

Cava og Cayla

Attina er så flink med de små, kan være litt brå i lek enda, men aksepterer små valpetenner som biter og river i henne. Hun er veldig opptatt av dem og jeg er så stolt over hvor god hun er med dem. 

Cruzer, Cava (med rumpen til) og Cairo (aka Lillen).

Søte Cayo, dukken vår.

Mamma Marta åpnet melkebaren :) Marta er en super mamma, så avbalansert og trygg. Noe som har resultert i trygge valper.

Cairo eller Lillen som han så fint kalles. Lillen har en helt fantastisk personlighet, så lik sin mamma. Han er nysgjerrig, ydmyk og glad. Den lille halen logrer og logrer og logrer. Han er veldig glad i mennesker og kommer fort løpende inn i armene våre når vi setter oss ned sammen med dem.

Dukken Cayo. En herlig liten frøken, også hun veldig lik sin mamma. En uredd og veldig glad valp. Ikke like frempå som Cairo, men er kontaktsøkende og kryper fort opp i armene og er en skikkelig koseklump. Hun har et rolig herlig vesen.

Cailin, den mørke jenta vår. Jeg trodde hun var den mest skeptiske i flokken vår, men der tok jeg veldig feil. Ute i hagen idag har hun utforsket og utforsket. Så det står ikke på motet der i gården. Men skvetten når det kommer til høye lyder er hun, så det må vi trene på. Cailin har en aktiv hale og et supersøtt uttrykk, som får meg til å trekke veldig på smilebåndet når hun kommer traskende. Cailin er matmonsen i flokken :)

Cayla i front, Cayo og Coby i bakgrunnen.

Cava, den "svarte" tispa. Hun er så mørk i brunfargen at jeg nesten ville trodd hun var svart om jeg ikke viste bedre. Cava er en supersøt og trivelig tispe. Hun er veldig leken, og slenger seg lett på en av de større brødrene. Hun trengte litt tid ute i dag før hun begynte å ta beina fatt, hun liker å studere omgivelsene. Og da er hun bare så søt! Cava er en veldig sosial liten frøken :)

Cava igjen.

Coby og Cayla

Cruzer, eller pluggen som han kanskje skulle hete. Han er så lik Dexter! Like kort og stutt som Dex var på samme alder. Cruz elsker å leke, er veldig frempå og skal være med på det som skjer. Han er ingen tøffing, og er glad i å lage lyd. Men går på med godt mot og stor nysgjerrighet. Når Cruz sovner så sover han, og når han er våken da skal energien ut. Han er leken og veldig sosial.

Chase skal være med på alt som skjer, en veldig nyskjerrig og avslappet hund. Han er veldig leken og er en glad og fornøyd gutt. Han trengte litt tid på seg før han ble varm i trøya første gang ute, det var en ny opplevelse for han. Chase er veldig leken, og mye våken. Han bruker mye tid på å følge etter storhundene våre, de er veldig interessante.

Lillen

Tikila og Celia snakker om et eller annet. Legg merke til den logrende halen til Tikila <3

De er bare helt nydelige!

Cailin

Cayo

Lillen

Celia - jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte. Før jeg tok de ned på gresset for første gang i dag så ha jeg dem på altanen. Jeg satte først ned Coby, siden har er en trygg liten hund. Og når jeg snur meg så er Celia på vei ned trappa... Hun er bare helt rå den lille hunden. En skikkelig Lars Monsen på fire bein. Hun gikk ut av hagen gjennom nettingen også. Celia logrer rundt og er en glad og modig frøken. Hun er leken og veldig oppmerksom.

Pappa Dexter med Chase og Cayla.

<3

Cayo i fremkant, Cayla og Chase leker.

Coby, gladgutten som tusler uredd rundt på eventyr. Coby er ikke den typen som gjør så mye ut av seg, men han er alltid der hvor det skjer ting og er en uredd og veldig glad fyr. Han er veldig glad i å utforske, og kommer fort springende når vi roper på dem. En kosete og herlig type.

Coby igjen.

Og litt mere Coby.

Lillen

Cruz og Celia

Attina og Cruz.

Mere Cruz

Cayla er den lekne og litt røffe jenta. Hun er størst av tispene. Hun er en glad og nysgjerrig frøken, mye våken. Og da skal hun helst ut av vaskerommet og gjerne ta seg en runde for å utforske, finne noen spennende å leke meg. Hun er en glad og sosial frøken :)

Celia

Lillen

Cailin

Cruzer

Chase

Cayo i bakgrunnen. Chase til venstre, Cruz til høyre. Cayla i midten tror jeg.

Må spise litt mat også. Kan jo ikke bli tynn må skjønne ;)

Cava

Coby og Tikila

Snille Tikila <3

Cava

Godingene <3

Nå har vi tatt påskeferie - det vil si jeg jobber nattevaktshelg. Men vi orket ikke være hjemme mer, så vi tok turen til mamma på Levanger. Dette er valpenes tredje kjøretur, også denne gangen uten noe hyl eller styr. Så i helgen har jeg og mamma 15 hunder samlet. Veldig mange, men så trivelig å samle flokken.
Valpene tar det å komme på en ny plass som å gå inn i et nytt rom: Spennende! Og mamma Marta er så fornøyd med å få dra på besøk til mormor. Så vi skal kose oss maks i helgen før vi kjører tilbake til Verdal på mandag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar